۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع


بیانیه حضرت آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع
به نقل از اخبار العلماء (+)
متن این بیانیه بدین شرح است؛


بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَ سَعَى‏ فىِ خَرَابِهَا  أُوْلَئكَ مَا كاَنَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائفِينَ  لَهُمْ فىِ الدُّنْيَا خِزْىٌ وَ لَهُمْ فىِ الاَْخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيم*

كيست ستمكارتر از آن كس كه از بردن نام خدا در مساجد او جلوگيرى كرد و سعى در ويرانى آنها نمود؟! شايسته نيست آنان، جز با ترس و وحشت، وارد اين (كانونهاى عبادت) شوند. بهره آنها در دنيا (فقط) رسوايى است و در سراى ديگر، عذاب عظيم (الهى)!! (بقره:114)

هشتم شوال، سالروز واقعه ای است جانکاه  و غم انگیز برای محبان آل رسول (ص)  اگرچه هشتاد و هفت سال از این واقعه دردناک و جنایت بی شرمانه می گذرد، اما هنوز این جنایت از یادها نرفته و بلکه هر سال که می گذرد، به شمار داغداران غم این روز  افزوده شده و عظمت این فاجعه بیشتر نمایان می شود ..
قرآن کریم خطاب به همه کسانی که به رسول خاتم، حضرت محمد مصطفی(ص) ایمان آورده اند، چنین می فرماید:
قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّة َفِي الْقُرْبى‏*
بگو: بر اين رسالت مزدى از شما، جز دوست داشتن خويشاوندان، نمى‏خواهم ( شورى :23) همچنانکه در جای دیگر می فرماید:
«ماسَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍفَهُوَ لَكُمْ*
بگو: هر مزدى كه از شما طلبيده‏ام، از آن خودتان باد (سبأ :47)

بنابر این دوستی به خاندان رسول(ص) امری است که نه تنها به شیعیان، بلکه خطاب به همه مسلمانان بیان شده است. به همین دلیل این قبور پاک و نورانی در سالیان دراز مأوی و پناهگاه دل مؤمنان بوده است. چراکه این اماکن، محل فرود فرشتگان رحمت هستند.

جنایت تخریب قبور امامان مدفون در قبرستان بقیع همچنان لکه ننگی بر پیشانی عاملان این اقدام ننگین باقی مانده و در آینده نیز چنین خواهد بود. این اقدام جنایت بار از سوی مسلمانان سراسر جهان محکوم است. البته یک گروه از این عمل شرمسار نیست؛ یعنی همان فرقه منحرف و گمراه وهابیت  که از روی جهل، بی خردی و لجاجت دیگر مسلمانان را تکفیر می کند و پیوسته مانع بازسازی و آبادانی این اماکن مقدس می شود. به طوری که در سال های اخیر حتی بیش از پیش با اتخاذ اقدامات سخت گیرانه نسبت به حاجیان بیت الله الحرام و زائران قبر رسول گرامی اسلام(ص)، به آنان اجازه نمی دهد، در کنار مناسک حج، به عبادات دیگر همچون زیارت قبور اولیای الهی بپردازند. امری که پیش از این رایج و معمول بوده است.  
اینجانب ضمن محکوم کردن رفتار زشت و بی حرمتی مستمر این جماعت منحرف در برخورد با حجاج بیت الله الحرام  ، اعلام می کنم باور قلبی ما این است که گذشت زمان اثر دردناک تخریب قبور ائمه معصومین  را از بین نخواهد برد، بلکه عزم مسلمانان برای بازگرداندن جایگاه شایسته و بایسته به این اماکن مقدس، بیش از گذشته راسخ خواهد شد.
از خداوند بزرگ می خواهیم، مسلمانان  را یاری کند تا بتوانند این وضع اسف بار را اصلاح کنند.
انه سمیع مجیب
محمد صادق حسینی روحانی
هفتم شوال 1431 هجری قمری
قم المقدسه

From یادداشت ها و برداشت ها

سخنان حضرت آیت الله سید مرتضی شیرازی درباره ی سامرا و بقیع را بشنویم



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر