۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

آیا انجمن حجتیه را می توان به نام اسلام و روحانیت سرکوب نمود؟ - بخش یکم


رساله ی  جواب قاطع
در تشریح مصائب مراجع
و توضیح مطالب و مواضع
به قلم محمد صادق هنرور شجاعی خویی

آنچه ذیلا می خوانید، بخشی است از کتابی که دو سال پیش نوشته ولی از انتشارش صرف نظر کرده بودم و اکنون نیز تنها در طی سه پست به مناسبت تکرار و تشدید سه مورد از موارد موضوع کتاب به نقل سه قسمت آن می پردازم که مربوط می باشد به 1. سرکوب انجمن حجتیه، 2. سرکوب قمه زنان و 3. نقض حقوق اقلیت ها و قومیت ها به نام دین، شاید هم به مناسبت اوضاع روز به نقل صفحات دیگری توفیق بیابم. این نوشته ابدا سیاسی نیست و حتی تقسیم بندی و تنظیم و تبویبش نشان از دغدغه ای دینی دارد، ضمن آنکه در این برهه از زمان سخت نیازمندم به ثوابش، اگر مقبول افتد و در نظر آید. والله هو الموفق و المعین.
پیوندها و پاورقی ها را عمدا به مصالحی حذف نمودم و در نسخه ی دانلودش می گذارم ان شاء الله تعالی.
ضمنا نیاز به تذکر نیست که من نه جزوشانم و نه دوست دارم باشم و دست کم همین امر که تحصیل فلسفه کرده ام و بدان مشغول بوده و هستم، دلیلی قاطع است بر اینکه مشربی متفاوت و مکتبی متمایز دارم، که از قضا همین مشرب متفاوت موجب بی تفاوت نماندن در برابر ظلم و تبعیض و طالب اظهار نفرت از دروغ و ترور شخصیت است و بنابرین صرفا آنچه را خود پانزده سال به چشم از مصائب روحانیت و علمای اسلام دیده و شنیده ام، گمان می کنم اجازه دارم در اختیار دیگران قرار دهم، داوری هم نمی کنم که اساسا داوری کار داور است و باور من این است که در بهترین حالت می توان درباره ی کاری و رفتاری سخن از خوب و بد گفت، حتی آن هم صرفا در حد حسن و قبح فعلی و الا راه به آگاهی درباب حسن و فبح فاعلی در مورد همان فعل، از ید ما بیرون است، تا چه رسد که به رای بی مبنا و موضع بلاموضوع خودمان بخواهیم گروه های بزرگ انسانی را به چوب دگماتیسم برانیم و بلکه اگر زورمان رسد بر چوبه ی دارشان بکشانیم. اصلا در صدد نیستم بگویم که چه کسی بر حق و چه کسی بر ناحق است، نه ادعای دانستنش را دارم و نه داعیه ی به کرسی نشاندنش، بل سخن من این است که اولا هرکسی به استبداد بیش از استدلال  پیش از استدلال روی می کند، خود ناحقی را مرتکب شده و آنکه بر او به جای پند و ارشاد، بند و استبداد را پسندیده اند دست کم در این امر حقش تضییع شده، چه رسد که صیاد و جلاد شیاد باشند و بیداد خویش را به نام اسلام و نظام جلوه دهند و آن را به کام علمای اعلام نشان داده و وجهه ی مشروعیت نزد معتفدانی و بهانه ی نفرت منکرانی و حربه ی سیطره ی ظالمانی و ضربه به حیثیت عادلانی را از آن مهیا کنند و تازه هزاران دروغ بر آن بیفزایند و فخر هم بفروشند.
اشاره: پس از تمهیداتی که مفصلا آمد، در باب یکم به مصائب مراجع و در باب دوم به مصائب اطرافیان و خانواده ها و شاگردانشان پرداختم و در باب سوم به مصائب جمعیت های غیر دولتی دینی پرداختم از غیر روحانیون، در باب چهارم به مصائب جمعیت های دینی روحانی صرف توجه دادم و در باب پنجم بررسی مصائب جمعیت های دینی مختلط از روحانی و غیر روحانی وارد شدم و فصل دوم به انجمن حجتیه اختصاص دارد که چه مصائبی از سوی نظام متحمل شده و چرا. سپس به برخی جمعیت های دیگر از قبیل مهدویون و ... می پردازم و در باب ششم ان شاء الله مصائب حسینیه ها و مساجد و هیأت ها و در باب هفتم مصائب انتشارات ها و کتابخانه ها و کتابفروشی های دینی و در باب هشتم مصائب مطبوعات و نشریات دینی و در باب نهم مصائب مدرسه های علمیه و موسسات آموزشی دینی و در باب دهم مصائب برخی مراسم و شعایر و آداب و مناسک دینی را گزارش می کنم. در خاتمه به مصائب جریان هایی می پردازم که از تأیید قاطبه ی علمای حقیقی اسلام برخوردار نبوده ولی سرکوب آنها مورد تقبیح و تحریم علما بوده و موجب اعتراض شدید آنها شده، از قبیل صوفیان ذهبی، صوفیان نعمة اللهی سلطانعلیشاهی، شاگردان و مریدان آیة الله ...، پیروان دکتر شریعتی، از گرو های دینی و مجاهدین خلق از گروه های سیاسی که البته در مورد اخیر اعتراض علما به نحوه ی برخورد بوده است بیشتر. در پیوست یکم در باب نقض حقوق اقلیت ها و در پیوست دوم نقض حقوق قومیت ها و در پیوست سوم نقض حقوق بهایی ها را بررسی کرده ام و مطالب و مواضع علما را روشن ساخته ام.

رساله ی جواب قاطع در تشریح مصائب مراجع و توضیح مطالب و مواضع » اب پنجم. جمعیت های دینی مختلط از روحانی و غیر روحانی » فصل دوم. انجمن حجتیه » 
گفتار یکم

که  شامل مباحث زیر می شود :




گفتار یکم. اسنادی که لازمه ی مباحث این فصلند طی چند طایفه
یک. نظر علما در باب انجمن حجتیه و رئیس فقیدش
دو. اسناد رهبران نظام و زمامداران آن
سه. اسناد دال بر همدستی حزب توده و وزارت اطلاعات در سرکوب انجمن حجتیه
چهار. اسناد اثبات کننده ی حسن نیت انجمن به آیة الله خمینی و نظامش
1. حمایت از فرامین امام خمینی(ره)در تحکیم پایه های نظام:
3. پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی ایران :
پنج. اسنادی از نظر شخصیت های مورد تایید و ترویج نظام در تایید انجمن حجتیه
1. نظرات بازدید کنندگان نمایشگاه کتابنامه
1.1. دستخط استاد شهید مرحوم مرتضی مطهری عضو شورای انقلاب
1.2. دستخط استاد شهید محمد حسین بهشتی
1.3. دستخط محقق گرانمایه و استاد بزرگوار جناب آقای محیط طباطبائی
1.4. یادداشت جناب آقای مهندس بازرگان نخست وزیر
1.5. دستخط استاد علامه محقق مرحوم آقای یحیی نوری
1.6. یادداشت جناب آقای دکتر محمود عنایت محقق و روزنامه نگار
2. نظرات علما و عرفا
2.1. آیة الله میرزا علی آقا فلسفی
2.2. آیة الله میرزا جواد آقا تهرانی
  • نمونه ای از این اسناد و لینک مطالعه و دانلود را در ادامه می یابید:


برای مشاهده تصویر بزرگ دست نوشته اینجا را کلیک کنید .


بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد الله رب العالمین و الصلاه و الاسلام خیر خلقه محمد و آله الطیبین الطاهرین و العنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین الی قیام یوم الدین ، و بعد : بر عموم مؤمنین ایدهم الله تعالی مخفی نماند آنکه جناب مستطاب حجه الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمود حلبی دامت برکاته از طرف اینجانب مجاز و مأذونند در تصدی امور حسبیه که منوط باذن فقیه جامع الشرائط است ، و نیز مجاز و مأذونند سهم مبارک امام ارواحنا فداه و دیگر وجوه شرعیه را قبض و در موارد مقرره شرعیه صرف نمایند ، و همچنین مجازند با اشخاصی که قدرت پرداخت تمام بدهی خود از وجوه را یکجا ندارند دستگردان نموده مهلت دهند تا بتدریج بدهی خود را بدون مسامحه و اهمال بپردازند ، و نیز مجازند وجوه مشکوکه را نسبت احتمال مصالحه نمایند ، و اوصیه دامت برکاته و نفسی بملازمه التقوی و سلوک سبیل الاحتیاط و ارجوه ان لا ینسانی من صالح الدعاء فی مظظان الاجابه کما لا أنساه انشاءالله و السلام علیه و علی جمیع إخواننا المؤمنین و رحمه الله و برکاته .
علی حسینی سیستانی
8 ذیقعده الحرام 1413 هجری قمری
مطابق با 16 اردیبهشت 1372 هجری شمس

جواب قاطع » باب 5 » فصل 2 » گفتار 1

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر