۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

به مناسبت یک سالگرد!!!!!- بخش سوم: رئیس شما از دیدگاه رئیس ما

  1. به نقل از خاطرات آیت الله منتظری قدس سره (اینجا)
كار ديگر، تعيين شوراي مديريت حوزه علميه قم بود; بدين صورت كه من يك روز خدمت امام رفتم و به ايشان عرض كردم : سابقا شما مي‎فرموديد ما قدرت نداريم كه حوزه را تنظيم كنيم ولي الان كه قدرت دست شماست بجاست اين كار انجام شود، حوزه يك مديريت مي‎خواهد يك نظمي مي‎خواهد اينكه مي‎گويند حوزه نظمش در بي نظمي است درست نيست ; ايشان فرمودند: پيش آقاي گلپايگاني برويد ايشان هم حاضر شوند. من رفتم منزل آيت الله گلپايگاني و جريان را مطرح كردم و گفتم امام فرموده اند كه خدمت شما بياييم ; بالاخره بنا شد سه نفر را آيت الله گلپايگاني معين كنند، سه نفر را هم من از طرف امام معين كنم، آيت الله گلپايگاني سه نفر خودشان را معرفي كردند و ما قبول كرديم ولي سه نفر كه من معين كرده بودم يكي از آنها آقاي مشكيني بود كه آيت الله گلپايگاني نپذيرفتند، بعد ايشان را عوض كردم 

  2. به نقل از ویکی‌پدیا (اینجا)
مشکینی ... در تدوین قانون اراضی شهری در سال‌های ۵۹-۶۰ نقش داشت. در این قانون که برای «جلوگیری از بورس‌بازی زمین به صورت کالا و سوق سرمایه‌ها به بخش‌های تولیدی و زیربنایی» تنظیم شده بود، تمام زمین‌های موات شهری در اختیار دولت جمهوری اسلامی قرار می‌گرفت. برخی از مراجع و جامعه مدرسین به شدت به این قانون معترض بودند و آیت‌الله گلپایگانی پیش از تصویب قانون نامه‌ای هفت صفحه‌ای به نمایندگان مجلس نوشته بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر