۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

ده هزار نسخه خطي روي سايت كتابخانه مجلس

ده هزار نسخه خطي روي سايت كتابخانه مجلس
ده هزار نسخه خطي روي سايت كتابخانه مجلس
PDF چاپ پست  الکترونیکی
جمعه, 21 خرداد 1389 ساعت 09:00

00000000000000039

در حال حاضر 26 هزار نسخه نشان داده می شود که نیمی از آنها، مجموعه رسائل است که عدد رسائل به مجموع اضافه شده است. بنابرین در حال حاضر نزدیک ده هزار مجلد در رسان موجود است که عناوین آنها (شامل کتاب و رساله) 26 هزار عدد می شود.

«اسكندري» مدير بخش ديجيتال كتابخانه مجلس شوراي اسلامي با اعلام اين خبر گفت:‌ تا این زمان 22000 کتاب خطی به صورت اسکن شده روی سرور اصلی کتابخانه است. تلاش ما این است که همه اینها را روی سرور قرار داده و در اختیار عموم بگذاریم

وي ادامه داد:‌ تاکنون بیش از یک سوم این نسخه ها روی سرور قرار داده شده است. به طور کلی باید کتابهای خطی را دو بخش کرد. بخشی که یک کتاب مستقل است و بخشی که مجموعه رسائل است. در مورد مجموعه رسائل، کاربران محترم باید دقت داشته باشند که اگر نام رساله ای را سرچ کردند و یافتند به توضیحاتی که در کنار صفحه سمت راست شده باید توجه کرده اصل نسخه را که که لینک آن در کنار صفحه آمده کلیک کرده و پس از آمدن مجموعه رسائل، رساله مورد نظر را در آن بیابند.

اسكندري تصريح كرد:‌ استفاده از رسان برای خواندن صفحات وقتی است که آن را در اندازه واقعی ملاحظه کنید. برای این کار یک آیکن ویژه گذاشته شده است. به محض این که صفحه مورد نظر آمد، با کلیک آن ایکن که روی آن «به اندازه واقعی» نوشته شده، صفحه را بزرگ کرده و اگر قصد سیو کردن دارید این صفحه را سیو و پرینت کنید.

وي گفت:‌ با توجه به مکرر بودن نام رسائل، در حال حاضر 26 هزار نسخه نشان داده می شود که نیمی از آنها، مجموعه رسائل است که عدد رسائل به مجموع اضافه شده است. بنابرین در حال حاضر نزدیکده هزار مجلد در رسان موجود است که عناوین آنها (شامل کتاب و رساله) 26 هزار عدد می شود.

اسكندري در پايان گفت:‌کتابخانه در تلاش است تا تفکیک به دقت صورت گرفته و کار برای کاربران سهل تر باشد. طبیعی است که تقاضای کتابخانه آن است که افرادی که می توانند از طریق سایت نسخه های مورد نظر خود را بگیرند، از مراجعه حضور خودداری کنند، گرچه در صورت مراجعه نیز کتابخانه پاسخگوی آنان خواهد بود.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر