۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

مدرسین و طلاب مستقل حوزه های علميه قم و نجف: فتوای حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی در مورد ولی فقیه

مدرسین و طلاب مستقل حوزه های علميه قم و نجف: فتوای حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی در مورد ولی فقیه


فتوای حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی در مورد ولی فقیه

بسمه تعالی

در متن های گذشته اصرار زیادی به مستقل بودن مراجع و روحانیون داشتیم و روحانیون درباری را نقد کردیم و دلایل حمایتشان را از حکومت شرح دادیم. آیت الله العظمی سید صادق روحانی از شاگردان برجسته مرحوم آیت الله العظمی خویی رحمة الله علیه که به نظر برخی از خواص اعلم علمای زمان می باشد، از نوع بارز و مظلوم روحانیون مستقل و آزاد است. این مرجع عالی مقام که مولف کتاب نظام حکومت در اسلام می باشد، کسی است که سالیان سال در حصر خانگی توسط رژیم می باشد و انواع شکنجه ها وآزارهای روحی و اجتماعی را تحمل می کند در سن 14 سالگی به تایید مکتوب اساتیدش به درجه اجتهاد نائل گشت. امروز ما مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم استفتایی را که از محضر حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی پرسیده شده است به همراه فتوای ایشان به محضر شریف شما ملت غیور، حق طلب و مسلمان ایران میرسانیم.


آیت الله العظمی سید صادق روحانی




متن استفتاء توسط آقای حسین طباطبایی:
با سلام و درود محضر حضرت آیت الله العظمی سید صادق روحانی. آیت الله حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز، در شبکه خبرصدا و سیمای جمهوری اسلامی در هفتم دی ماه 1388 در برنامه ای گفته است: ولی فقیه اگر یزید هم باشد واجب الاطاعه است. با توجه به اینکه حضرت عالی نظریه پرداز ولایت فقیه بوده و در این زمینه کتاب نوشته اید، آیا به نظر حضرت عالی این سخن صحیح است یا خیر؟
پاسخ:






بسمه تعالی
من که صدا و سیما را نمی بینم، ولی اگر کسی چنین حرفی زده باشد، از حرف های خلاف شرع و بین الفساد است. شما به[کتاب]"نظام حکومت در اسلام" که من نوشته ام و [به] کرات چاپ شده [است مراجعه کنید]: اگر ولی فقیه یک عمل خلاف شرع بنماید، از ولایت فقیه منعزل می شود تا چه رسد به یزید بودن.
22 محرم 1431
روحانی




۲ نظر:

  1. مشتی رجاله نفاق پرورید که نه به اسلام و نه به علما اعلام اعتقاد نداشته و اساسا فهمی هم نسبت به آنها ندارید ؛ یک کودک هم میفهمد که دنبال ضربه زدن به اسلام و علما و نظام اسلامی ـ که آبروی رسول الله است ـ هستید ؛ سران خبیث و آدمکش و فاسد فتنه بدبخت تر و سیه روی تر از آنند که با 4 تا دست و پا زدن امثال شماها جنازه شان احیاء شود ؛ ملت ایران توی دهن اینها زد و بیشترین شکایات مردمی در تاریخ انقلاب و حتی ایران ، متوجه آنهاست و ما ملت منتظر اعدام آنهاییم که آنقدر جرمهای رنگارنگ و اسناد خیانت و جاسوسی و براندازی و قتل و غارت و وحشی گری از خود به یادگار گذاشته اند که هزار بار اعدام هم برای آنها کم است و حتی دوستانشان ـ آمریکا و اسراییل ـ هم از آنها قطع امید کرده اند و بارها تصریح کرده اند دیگری امیدی به سران فتنه ندارند. همه شان با هم در آستانه جهنم اند : ان ربک لبالمرصاد ! ( ضمنا فرمایشات و تصاویر علما را هم به وضوح تحریف نموده اید و خود میدانید که چه کاسه ای زیر نیم کاسه دارید )

    فقط و فقط برای نمونه : شیخنا الاستاد حضرت آیة الله العظمی جوادی آملی حفظه الله تعالی و ایده پس از فتنه 88 خطاب به طلاب و دانشجویان : شما فقط گوشتان به فرمان رهبری باشد .( که در همه رسانه ها من جمله کیهان عزیز منعکس شد )

    تاکور شود هر آنکه نتواند دید

    طلبه حوزه علمیه قم

    پاسخحذف
  2. برادر یا خواهر ناشناس من، من یک نفرم . نه یک مشت، با جریانی هم که حضرتعالی از دستش عصبانی شده ای کاری ندارم و کافی است سرچ بفرمایید تا ببینید حتی نام آنها در این وبلاگ نیامده است، و اگر مجموعه ی فتاوی و مقالات این وبلاگ راجع به ولایت فقیه و آیة الله خمینی را مطالعه بفرمایید، احیانا گمان کنم که پی می برید که اولا هدف بنده جمع آوری مواضع و دیدگاه های گوناگون بوده است و غالبا اظهار نظری هم نکرده ام و ضمنا طلاب حوزه ی علمیه ی قم امضای مناسبی نیست و اگر واقعا هم صادقید نیاز به این گونه پرخاش نیست و ضمنا بنده هم طلبه ام و می توان سخن گفت و ضمنا من نمی دانم منظورتان از تحریف تصاویر علما چیست و چگونه می توان تصویر علما را تحریف نمود، کما اینکه در برابر خداوند باید جوابگو باشید که به من اتهام وارد می کنید، در حالی که این حقیر تا به حال هرگز احترام احدی را نشکسته ام و صرفا یادداشت هایم را در اختیار نهاده ام ، دقیقا تا با نقد ها و اشکال های بزرگوارانی همچون شما ضعف مطالبم را بیابم و از کمکتان در راستای بهبود و تنقیح استفاده نمایم. من از شما و مانند شما طلب یاری کرده ام و شما مرا به دشنام می نوازید؟ غفر الله لنا و لکم. اگر من فرضا مستحق این عبارات باشم، اما همواره رعایت اخلاق و شرع را در مورد دیگران به عنوان یک طلبه به طلبه ای دیگر توصیه می کنم و این اجازه را هم دارم، وقتی شما مرا به فحش و افترا استقبال می فرمایید.

    پاسخحذف