۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

تظاهرات برای بازسازی بقیع


در اجابت دعوت آیت الله شیرازی (بشنوید): تظاهرات شیعیان برای بازسازی بقیع


گزارش شیعه آنلاین:
  تظاهرات شیعیان در منطقه "عرعر" برای بازسازی بقیع

به گزارش شیعه آنلاین، تعداد زیادی از شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جمعه گذشته که هشتم ماه شوال بود، با هدف اعلام درخواست خود مبنی بر بازسازی قبرستان بقیع که توسط وهابییون جنایتکار تخریب شد، در منطقه مرزی عراق با عربستان سعودی که "عرعر" نام دارد، تظاهراتی برگزار کردند.


گفتنی است در این تظاهرات شیعیان شهرهای مختلف عراق حضور داشتند اما مرکز اصلی تجمع برای حرکت به سمت منطقه مرزی "عرعر"، مقابل قبر مطهر علامه حلی در شهر مقدس کربلا بود. پس از پایان نماز جمعه، افرادی که قصد حضور در این تظاهرات را داشتند در مقابل قبر این عالم ربانی تجمع کرده و از آنجا به سمت مرز عربستان حرکت کردند.


این تظاهر کنندگان در پایان تظاهرات خود بیانیه ای که شامل نه بند بوده را قرائت کردند. خلاصه از متن این بیانیه به شرح ذیل است:


جنایت تخریب بقیع، نشان دهنده تحریف در اندیشه افراطی وهابیت و ناقص بودن این اندیشه است. تخریب قبور بقیع فاقد ارزش های دینی است. خداوند متعال در این باره می فرمایند "قل لا أسئلکم عليه أجراً إلا المودة في القربى". تخریب بقیع بر خلاف سفارش اهمیت دادن به پیامبر (ص) و اهل بیتش (ع) است. در روز جهانی هشتم شوال بر ما واجب است که با شجاعت کامل بایستیم و از این روز و ارزش های اسلامی نهفته در آن دفاع کنیم زیرا این روز، روز جهانی مبارزه با ظلم و تروریسم است. بر همین اساس ما خواهان:
1 - از حکومت عربستان سعودی می خواهیم که دست وهابییون را از حرمین شریفین در مکه مکرمه و مدینه منوره قطع کند و به اعتقادات دیگر مسلمانان، چه شیعه چه سنی احترام بگذارند و به آنانی که دارای اندیشه های افراطی هستند اجازه تسلط به حرمین شریفین را ندهند. 2- همچنین از حکومت عربستان سعودی می خواهیم فورا قبرستان بقیع را بازسازی کند و از وهابییون هیچ ترس و ابائی نداشته باشد زیرا در صورت ساخت این مکان مقدس، تمام مسلمانان در کنار این حکومت خواهند ایستاد و از آن در برابر وهابییون دفاع خواهند کرد. اگر حکومت عربستان ساخت بقیع را آغاز کند، بدون شک آن وهابییون سکوت خواهند کرد زیرا در صورت اعتراض منافعشان به خطر می افتد. 3- اگر حکومت عربستان سعودی در قطع کردن دست این وهابییون از حرمین شریفین ناتوان است، از این حکومت درخواست می کنیم که کار را به سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان نماینده تمام کشورهای اسلامی بسپارد. 4- از دولت عراق می خواهیم رسما و به طور آشکار دست به کار شده و وارد عمل شود و از حکومت عربستان و سازمان کنفرانس اسلامی و نیز سازمان ملل متحد بخواهد که دست این وهابییون را از حرمین شریفین قطع و کوتاه کنند. 5- ما خواستار محکوم کردن اندیشه افراطی وهابیت و محاکمه وهابییون افراطی هستیم زیرا آنان با تخریب قبرستان بقیع در حق بشریت جنایت مرتکب شده اند و بذر فتنه و اختلاف افکنی میان پیروان مذاهب مختلف اسلامی را پاشیده اند. 6- ما از وهابییون به جرم مورد اهانت قرار دادن مقدسات اسلامی در سرزمین حجاز، نزد دادگاه های بین المللی شکایت خواهیم کرد. بدون شک حفظ و نگهداری از مقدسات دینی وظیفه ای از وظایف سازمان ملل متحد است که نسبت به تمام ادیان دارد. 7- تمام آثار اسلامی باقی مانده در سرزمین حجاز باید به صورت جهانی یعنی در سازمان بین المللی یونسکو و دیگر سازمان های بین المللی ثبت شود تا وهابییون دیگر جرأت دست درازی به آن را نداشته باشند. 8- از تمام مسلمانان جهان می خواهیم دوستی، محبت و مودتی که نسبت به رسول الله (ص) و اهل بیتش (ع) دارند را با حضور در راهپیمایی های مختلف در سراسر جهان و برگزاری مراسم، سمینار، کنفرانس و همایش های مختلف نشان بدهند و از رسانه های مختلف نیز کمک بگیرند و ندای خود برای بازسازی بقیع را به گوش جهانیان برسانند. 9- و در پایان روز هشتم ماه شوال را به عنوان روز جهانی حمایت از بقیع اعلام می داریم و از خداوند متعال فرج هر چه سریع تر مولایمان صاحب الزمان (عج) را می طلبیم تا بیاید و زمین را با قسط و عدل پر کند و ظلم و جور را نابود کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر