۱۳۸۹ شهریور ۱۱, پنجشنبه

آذربایجان و جنبش طرفداران آیت الله شریعت مداری در سال 1358 به قلم دکتر ماشاء الله رزمی (متن کامل)

فصل نهم که به "مدار شریعت" افزوده شده و البته نظرگاهی متفاوت را نمایندگی می کند:
1.9. آذربایجان و جنبش طرفداران آیت الله شریعتمداری در سال 1358 - مدار شریعت
بخش یکم: سوانح ایام به چندین روایت‏ > ‏

1.9. آذربایجان و جنبش طرفداران آیت الله شریعتمداری در سال 1358



بيوگرافی آقای رزمی از زبان خودشان (+)
…………………………
من درسال 1327 در یک خانواده زحمتکش بدنیا آمده ام پدرم کشاورز بود و من هفت ساله بودم که پدرم فوت کرد . تمام دوران کودکی و نوجوانی من در محله حکم آباد تبریز گذشته است . بعد ازگرفتن دیپلم ریاضی مدتی دانشجوی کشاورزی بودم ولی بعلت مشکل مالی نتوانستم ادامه تحصیل بدهم و به سربازی رفتم .

من در سال 1346 توسط مناف فلکی تبریزی که فامیل بودیم به یک محفل سیاسی - فرهنگی پیوستم که صمد بهرنگی از چهره های شاخص آن بود این محفل بعدا به شاخه تبریز فدائیان خلق تبدیل شد و من در بهار سال 1350 هنگامیکه در مازندران سپاهی دانش بودم توسط ساواک دستگیر شدم و یکسال در زندان ماندم .

بعد از آزادی از زندان وارد مدرسه عالی راه آهن شدم و ضمن تحصیل در رشته ارتباطات فنی در راه آهن کار کردم . در اسفند ماه سال 1352 دوباره دستگیر شدم و باتهام همکاری با مرضیه احمدی اسکوئی از رهبران فدائیان خلق به دهسال زندان محکوم شدم و تا انقلاب 1357 در زندان ماندم .

با باز شدن درهای زندان همراه با دیگران آزاد شدم و بعنوان یک مبارز حرفه ای در انقلاب شرکت کردم و در بهار سال 1358 به راه آهن بازگشتم و در راه آهن تبریز مشغول بکار شدم . در سال 1364 از ایران خارج شدم و در سال 1365 به پاریس آمدم و همراه خانواده ام مقیم پاریس شدم .

من در ایام مهاجرت ضمن تلاش برای امرار معاش همواره به کار تحقیق و روزنامه نگاری مشغول بوده ام و موفق شدم تحصیلات خودرا در روزنامه نگاری تکمیل کنم مطالعات من دررشته ژئو پلیتیک و ناسیونالیسم است و تاکنون بیش از یکصد مقاله در باره این موضوعات نوشته ام که بزبان های ترکی ، فارسی ، فرانسه و انگلیسی منتشر شده اند . یکی از کارهای تحقیقی من بنام « آذربایجان و جنبش طرفداران شریعتمداری » در سال 2000 میلادی در سوئد بصورت کتاب چاپ شده است.




view in scribd


Ayatollah Shariatmadari 1 (be qalame Mashallah Razmi

 1

Ayatollah Shariatmadari 2 (be qalame Mashallah Razmi

2

Ayatollah Shariatmadari 3 (be qalame Mashallah Razmi

3


 4







1

 2
3
 4





مطالعه در وبگاه مدار شریعت
مطالعه در وبگاه مدار شریعت

 
 مدار شریعت
1.9.1

 مدار شریعت
1.9.2
 مدار شریعت
1.9.3
 مدار شریعت
1.9.4

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر