۱۳۸۹ تیر ۲۶, شنبه

سنگسار...

منبع: وبلاگ فقیه عالیقدر » نوشته شده توسط جواد » به تاریخ دوشنبه 21 تیر1389 ساعت 18:53 » لینک ثابت : http://a-montazeri.blogfa.com/post-189.aspx  » با عنوان: سنگسار...: "


با توجه به افزایش بحث پیرامون مسئله سنگسار که این روزها در فضای مجازی رخ داده است و برای آشنایی بیشتر خوانندگان با نظریات آیت الله منتظری پاسخ ایشان پیرامون این مسئله که مربوط به سال 86 می باشد در ذیل می آید.


باسمه تعالي ‏

‏پس از سلام ، حكم سنگسار در تورات به نحو وسيعي وجود داشته ، ولي در اسلام فقط در زناي با احصان با شرايطي ثابت است . و‏ ‏راه اثبات آن : 1 - شهادت چهار نفر عادل كه با چشم خود عمل را مشاهده كرده باشند. - كه تحقق آن بسيار بعيد است . - 2 - اقرار خود‏ ‏متهم چهار مرتبه در جو و محيط آزاد نه در زندان يا تحت فشار. ‏ ‏و اجراي آن به مجرد علم قاضي محل اشكال است . و آنچه اخيرا در تاكستان اتفاق افتاد بر خلاف موازين بوده است . و اگر طرف بعد‏ ‏از اقرار انكار نمود، انكار او بر حسب موازين فقهي مسموع است ; و در صورت اقرار، طرف حق فرار دارد و اگر فرار كرد تعقيب او‏ ‏جايز نيست . و اگر در زماني يا مكاني اجراي حكم شرعي موجب وهن مذهب باشد، بايد از اجراي آن خودداري نمود. با اين‏ ‏خصوصيات كه ذكر شد در حقيقت حكم سنگسار مترسكي بيش نيست ، براي پرهيز مردم از گناه بسيار بزرگ .
‏‏1386/4/21‏‏
‏حسينعلي منتظري

"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر