۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

بدعت گذاری جدید مصباح یزدی در دین: کسی که ولايت فقيه را انكار كند مرتد است!

منبع: وب سایت شخصی علی اکبر اعلمی » به تاریخ: 24 خرداد 1389 » با عنوان: بدعت گذاری جدید مصباح یزدی در دین: کسی که ولايت فقيه را انكار كند مرتد است! » و پیوند پایدار: http://www.akbaralami.com/Public/ContentBody.aspx?ContentID=3488
... علي مصباح يزدي در همايش سياسي كاركنان ستاد نيروي زميني سپاه با تاكيد بر اينكه مشروعيت ولي فقيه ناشي از امام معصوم است، گفت: ‌هر كس دانسته ولايت فقيه را انكار كند،‌ مرتد است. مصباح در حالی به بدعت گذاری جدید در دین روی آورده است که شخص رهبری در پاسخ به این پرسش که "آيا كسى كه اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، مسلمان حقيقى محسوب مى‏شود؟"، اینگونه اعلام نظر کرده اند: ...


علي مصباح يزدي در همايش سياسي كاركنان ستاد نيروي زميني سپاه با تاكيد بر اينكه مشروعيت ولي فقيه ناشي از امام معصوم است، با بدعتگذاری جدید در قلمرو دین گفت: ‌"هر كس دانسته ولايت فقيه را انكار كند،‌ مرتد است"!
به گزارش روابط عمومي نيروي زميني سپاه، همايش سياسي كاركنان ستاد نيروهاي زميني سپاه صبح روز شنبه 22 خرداد با سخنراني علي مصباح يزدي پيرامون موضوع مباني انديشه سياسي حضرت امام خميني (ره) برگزار شد.
وي افزود: امام مي‌گويد اسلام همانطور كه قانون‌گذاري كرده، قوه مجريه هم تعيين كرده و ولي‌امر متصدي قوه مجريه است.
مصباح يزدي با اشاره به نظريه دموكراسي كه راي مردم را منشا مشروعيت حكومت مي‌داند، گفت: "امام اين نظريه را قبول نداشت و معتقد بود كه آنچه اجازه مي‌دهد حاكم دخالت كند و مشروعيت به او مي‌بخشد اذن خداست نه راي مردم."
وي افزود: "مشروعيت ناشي از امام معصوم است و اگر كسي دانسته ولي فقيه را انكار كند و قبول نداشته باشد مرتد است چرا كه مثل آن است كه امام معصوم را قبول ندارد. امام معصوم تصريح كرده است كه در زمان غيبت امام، ولي فقيه از طرف امام معصوم ولايت دارد."!

ظاهرا علی مصباح از این نکته غافل است که بدعت گذاری در دین خود نوعی ارتداد به شمار می آید!
مصباح در حالی به بدعت گذاری جدید در دین روی آورده است که شخص رهبری در پاسخ به این پرسش که "آيا كسى كه اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه ندارد، مسلمان حقيقى محسوب مى‏شود؟"، اینگونه اعلام نظر کرده اند:
"عدم اعتقاد به ولايت مطلقه فقيه، اعم از اين كه بر اثر اجتهاد باشد يا تقليد، در عصر غيبت حضرت حجت «ارواحنا فداه» موجب ارتداد و خروج از دين اسلام نمى‏شود"(اینجا)
وانگهی صرفنظر از فقها و مراجع تقلید دیگر، آیت الله العظمی سیستانی نیز مقوله ولایت فقیه را صرفا امری تقلیدی عنوان کرده اند.(اینجا)
بنظر می رسد که امثال مصباح یزدی با این قبیل بدعت گذاری ها در دین مصمّمند که باب هرگونه اظهار نظر و انتقاد در باب ولایت فقیه را مسدود ساخته و به کسی اجازه ورود به این قلمرو را ندهند!
لینک های مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر