۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

در خواست کمک احمد منتظری از علما و مراجع


تا شما هستید به مراجع بین المللی شکایت نمی کنم
جرس: احمد منتظری با درج نامه ای به علما و مراجع، ضمن شرح ماجرای حمله به دفتر آیت الله منتظری، ‏تصریح کرده است که ‏اينجانب به خود اجازه نمي دهم كه با وجود حضرات مراجع ذي نفوذ در‏ ‏حوزه علميه قم و نجف ، تظلم خود را به مراجع حقوقي بين المللي اعلام‏ ‏دارم.

وی در این نامه از آنان خواسته است که هر گونه صلاح مي‎دانند خطر اين‏ ‏اعمال زشت را براي وجاهت حوزه و مرجعيت و نيز قبح آن را به نحو‏ ‏موثر به اطلاع مسئولان حكومتي تصميم گيرنده برسانند.

در بخشی از این نامه آمده است که اين گونه هتك حرمت مرجعيت و فقاهت و حمله به دفاتر و بيوت مراجع و‏ ‏علما و برخوردهايي اينچنين در رژيم شاه هيچگاه ديده نشد. آنچه بيشتر‏ ‏موجب تأسف و تأ ثر است اين كه تمام اين وحشي گري ها و تخريب و‏ ‏توهين و غارت اموال و اثاثيه و مصادره شهريه طلاب، در حكومتي انجام‏ ‏مي‎شود كه ادعاي اسلاميت و تشيع و پيروي از حضرت علي (ع) را دارد.

در این نامه تاکید شده است: ‏ ‏اينجانب مطمئن هستم كه شما حضرات از اينگونه اعمال كه در مرآ و‏ ‏مسمع همگان انجام شده كه نه اولين است و نه آخرين.

متن نامه که در وبسایت رسمی آیت الله منتظری منتشر شده به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحيم ‏


( لا يحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم )‏

خدمت حضرات مراجع معظم تقليد و علماي اعلام دامت بركاتهم‏ ‏پس از سلام و تحيت ; جهت اطلاع از چگونگي فجايع و حوادث مولمه‏ ‏اخير در شهر مقدس قم ، مطالبي را مختصرا به استحضار مي‎رسانم :

‏ ‏عصر يكشنبه عده اي از افراد لباس شخصي به همراه تعدادي ملبس به‏ ‏لباس روحانيت با در دست داشتن عكسهاي رهبري و با شعارهايي در‏ ‏حمايت از ايشان ، به بهانه ورود حجة الاسلام والمسلمين آقاي كروبي به‏ ‏منزل حضرت آيت الله العظمي صانعي ، به دفتر ايشان و دفتر مرحوم والد،‏ ‏حضرت آيت الله العظمي منتظري قدس سره حمله نمودند.

‏ ‏اين حملات از ساعت 3 بعدازظهر شروع و تا ساعت 5 صبح فرداي آن‏ ‏روز ادامه داشت . با گذشت زمان تعداد افراد حمله كننده زيادتر شد و آنان‏ ‏بطور كاملا سازماندهي شده هر لحظه بر شدت حملات خود مي‎افزودند.‏ ‏حملات به حدي دور از انتظار و وحشيانه بود كه واقعا و بدون اغراق‏ ‏صحنه هايي از حملات وحشيانه و ضد انساني مأموران رژيم صهيونيستي‏ ‏را در ذهن تداعي مي‎كرد.

‏ ‏حملات همراه با شعارهايي موهن و خلاف شرع و ايراد كلماتي مستهجن‏ ‏بود كه شرعا موجب تعزير مي‎باشد.

‏ ‏اينجانب پس از خواندن نماز مغرب و عشاء چندين بار با استانداري و‏ ‏شوراي تأمين استان و نيروي انتظامي تماس گرفته و با اعلام وضعيت‏ ‏موجود صريحا يادآور شدم كه نمازگزاران در دفتر تأمين جاني ندارند.

‏ ‏در ساعت 4 بعد از نيمه شب و هنگام اذان صبح در اول ماه رجب كه ماه‏ ‏حرام و ماه عبادت است ، مهاجمين با سر دادن شعارهايي بر عليه مرحوم‏ ‏والد معظم ، با سنگ و آجر و چوب و لگد، با شكستن شيشه ها، با ديلم‏ ‏درب دفتر را از جاي درآورده و وارد دفتر شدند و به تخريب وحشيانه‏ ‏وسايل و شكستن و خرد كردن هر آنچه بود پرداختند و سپس با نوشتن‏ ‏شعارهاي موهن بر در و ديوار، دفتر را ترك كردند. قابل تأسف آن كه در‏ ‏تمامي اين ساعات نيروهاي انتظامي و امنيتي و بعضي از مسئولين شهر در‏ ‏محل حضور داشتند. مسئولين و نيروهايي كه بايد حافظ جان و مال مردم‏ ‏باشند فقط تماشاگر بوده و هيچ گونه برخوردي نسبت به آنان انجام‏ ‏نمي دادند، گويا حضورشان براي اين بود كه مبادا كسي مانع و مزاحم انجام‏ ‏مأموريت محوله توسط مهاجمين گردد، و در اين راستا بنا بر گفته يكي از‏ ‏مسئولان انتظامي هيچ كس در اين قضيه بازداشت نشد ! !

‏ ‏پس از انجام تخريب گسترده لوازم و اموال داخل دفتر، در ساعت 6 صبح‏ ‏مأمورين دادگاه ويژه روحانيت و اداره اطلاعات وارد دفتر شده و آنچه از‏ ‏اموال و اثاثيه و لوازم صوتي و تصويري كه سالم مانده بود و وجوهي را كه‏ ‏بعضا امانت افراد بوده و همچنين با شكستن درب گاو صندوق ، وجوهاتي‏ ‏را كه براي شهريه ماه رجب آماده شده بود با خود بردند; و پس از‏ ‏جمع آوري و خارج نمودن وسايل و لوازم شكسته شده توسط مهاجمين و‏ ‏پاك نمودن آثار جرم و شعارهايي كه بر در و ديوار دفتر و درب منازل‏ ‏اطراف نوشته شده بود درب دفتر را پلمب نمودند.

‏ ‏حضرات مراجع معظم و علماي اعلام

‏ ‏اين گونه هتك حرمت مرجعيت و فقاهت و حمله به دفاتر و بيوت مراجع و‏ ‏علما و برخوردهايي اينچنين در رژيم شاه هيچگاه ديده نشد. آنچه بيشتر‏ ‏موجب تأسف و تأثر است اين كه تمام اين وحشي گري ها و تخريب و‏ ‏توهين و غارت اموال و اثاثيه و مصادره شهريه طلاب ، در حكومتي انجام‏ ‏مي‎شود كه ادعاي اسلاميت و تشيع و پيروي از حضرت علي (ع) را دارد.‏ ‏آن حضرت بخاطر ربودن خلخال پاي يك زن يهودي آنگونه آزرده خاطر‏ ‏گشتند كه فرمودند: اگر انسان از غصه چنين كاري بميرد جاي ملامت ندارد.‏ ‏اكنون چگونه مي‎توان اينگونه تجاوزات آشكار و حملات وحشيانه به‏ ‏دفاتر و بيوت مراجع و غارت اموال آنها به نام اسلام و حمايت از ولايت‏ ‏فقيه و با حمايت نهادهاي حكومتي را توجيه نمود؟

‏ ‏اينجانب مطمئن هستم كه شما حضرات از اينگونه اعمال كه در مرآ و‏ ‏مسمع همگان انجام شده كه نه اولين است و نه آخرين ، نگران و ناراحت‏ ‏مي‎باشيد; جسارتا عرض مي‎نمايم كه هر گونه صلاح مي‎دانيد خطر اين‏ ‏اعمال زشت را براي وجاهت حوزه و مرجعيت و نيز قبح آن را به نحو‏ ‏موثر به اطلاع مسئولان حكومتي تصميم گيرنده برسانيد، به يقين در جهت‏ ‏رفع مظالم وارده و نيز در جهت جلوگيري از تكرار و سرايت آنها به ساير‏ ‏بيوت و دفاتر حضرات علما و مراجع محترم موثر خواهد بود. آنچه قابل‏ ‏انكار نيست اينكه اگر حرمت مرجعيت در سالهاي گذشته شكسته نمي شد و‏ ‏در همان هنگام به شكل معقول و موثر تقبيح و محكوم مي‎گرديد، حوزه ‏علميه قم امروزه شاهد اين بي آبروئي ها و هتك حرمت ها و بازي خطي و‏ ‏سياسي با مرجعيت و فقاهت نبود.

‏ ‏اينجانب به خود اجازه نمي دهم كه با وجود حضرات مراجع ذي نفوذ در‏ ‏حوزه علميه قم و نجف ، تظلم خود را به مراجع حقوقي بين المللي اعلام‏ ‏دارم ، و اميد وافر دارم كه با اقدامات موثر شما فشارها و تضييقات به آنجا‏ ‏نرسد كه براي دفع ظلم ، از سازمانها و مجامع خارج از كشور استمداد شود.‏ ‏در خاتمه ضمن عذرخواهي از اطاله كلام ، سلامتي و طول عمر را براي‏ ‏شما در جهت خدمت به اسلام و دفع ظلم از مظلومين را از خداوند قادر‏ ‏متعال مسألت دارم .
‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

‏27 خرداد 1389‏
‏احمد منتظري

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر