۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

ما الحقيقة . . . ؟

 یادنامه ی آیت الله قمی - یک / به مناسبت سالروز رحلت مظلومانه ی ایشان


هنرور: آية الله العظمی سيّد حسن طباطبايي قمي (متوفی در 20 خرداد 1388) یکی دیگر از قربانیان سلطه ی نظریه ی انتصابی و اطلاقی ولایت فقیه که همراه با آیت الله خمینی و آیت الله محلاتی در جریانات 15 خرداد بازداشت شد و 15 سال در کرج در حصر بود و طنز روزگار است که 15 سال دیگر هم در جمهوری اسلامی در حصر به سر برد. این هم نهمین از سلسله ی سادات ستمدیده و یکی دیگر از مصادیق "خرداد تا خرداد" که گویی تقدیر رهبران قیام خرداد مردن در خرداد بوده و چه دانم عاش سعیدا و مات سعیدا

یاد آوری می شود که هر گونه پیوند و برجسته سازی و جلوه های متنی و تصاویر از این جانب است و در وبلاگ منبع وجود ندارد

آية الله سيّد حسن طباطبايي قمي از دنيا رفت . او 100 سال عمركرد كه نيمي از آن به تحصيل گذشت و از نيمه ديگر نصفش صرف مبارزه شد و نصف هم به سكوتي بالاجبارتمام شد .
آية الله قمي را با تسليتي از رهبري به حوزه مشهد بدرقه كردند بي آنكه از گذشته او آنگونه كه مي بايد صحبتي بشود . بدين ترتيب از پنج رهبر انقلاب ايران ( خميني ، شريعتمدار ، قمي ، ميلاني و منتظري) اكنون [هنرور: در زمان نگارش یادداشت یعنی خرداد 1386ش] فقط منتظري مانده است و مي ارزد قبل از آنكه او هم از دنيايي كه حكومت در آن كمتر از آب بيني بزاست برود حقايقي از او دانسته شود ( ارجاعتان مي دهيم به www.amontazeri.com بخشي به نام واقعيتها و قضاوتها ).




بد نيست اين يادداشت را از سايت سيّد حسن ابطحي بنويسيم ( البته سايتي كه به دستور وزارت اطلاعات برداشته شد) :
درحوزه علمیه مشهد یکی از بزرگترین علمای آن حوزه حضرت آیة الله قمی بود. ایشان درس خارج فقه می گفت و ما وقتی از قم به مشهد می آمدیم از درس خارج ایشان استفاده می کردیم و مرحوم شهید هاشمی نژاد هم به این درس می آمد اکثر علما و فضلای مشهد که امروز هستند از درس ایشان استفاده می نمودند ولی پس از آنکه معظم له علیه رژیم شاه سخنرانی هایی فرمودند مخصوصا در سال 1341. به شهر کرج تبعید شدند و حدود پانزده سال یعنی تا اول انقلاب اسلامی ایران در کرج در خانه ای محبوس بودند مو شاگردان نمی توانستند از وجود ایشان استفاده کنند آیة الله قمی در مسجد گوهرشاد نماز می خواندند و همچون پدر بزرگوارشان که با رضا خان پهلوی مبارزه کرد ایشان هم با محمد رضا پهلوی مبارزه می نمود و در زمانی که قضیه انجمن های ایالتی و ولایتی مطرح شد ایشان مرا ماموریت دادند که رابط بین علمای قم و مشهد برای هماهنگی و وحدت این دو حوزه علیه رژیم شاه باشم و لذا من پیام آیة الله قمی و مرحوم آیة الله میلانی را برای حضرت امام خمینی رحمه الله و آیة الله شریعتمداری و آیة الله گلپایگانی که در آن زمان اینها در راس مبارزه بودند می بردم و پیام آنها را برای این دو بزرگوار می آوردم و هماهنگی آنها به این وسیله در خفاء انجام می شد و بحمد الله در آن زمان علما باهم متعهد بودند که من مقاله مفصلی در این ارتباط درکتاب دیدگاه ها نوشته ام و در آنجا متذکر شده ام که اگر آن وحدت بین علماء و مراجع وجود داشته باشد. اسلام و تشیع همیشه پیروز است .




اگر روزي كتاب ديدگاهها كه سيّد حسن ابطحي وعده آن را داده است چاپ شود آرزوهاي زيادي از اين قبيل در آن خواهد بود . فراموش نكنيم اوّلين اثر ابطحي كه آن را تقديم به استادش آية‌ الله بروجردي نمود اتحاد و دوستي بود و باز فراموش نكنيم كه ابطحي برخلاف كاظميني بروجردي در تمام اين يك سال هر ظلمي را كه متحمّل شد كاري بر خلاف اتّحاد نكرد . امّا آيا آرزوي او مبني بر اتّحاد علما روزي به منصه ظهور مي رسد؟ [هنرور: دانلود کتاب های ایشان در قالب پی دی اف]



وحال آنكه در روايات ما آمده است حسد 10 قسم است كه 9 قسم آن بين علما تقسيم شده است و در آن يك قسمتي هم كه مال ساير مردم است علما سهيمند . و در روايت ديگر است كه آخرين چيزي كه از صفات رذيله از قلوب صدّيقين خارج مي شود حبّ جاه است .


 آيا بين دو نظريه منافي هم كه از يك مصدر شرف صدور يافته يعني نظريه تقسم خلق الله به خودي و غير خودي و نظريه اتّحاد ملّي و انسجام اسلامي به كدام يك عمل خواهد شد ؟
خبرهايي كه از احكام ياران سيّد حسن ابطحي پخش مي شود رنگ و بويي از عمل به نظريه دوم ندارد.

هنرور: مرتبط با مطلب:
مهاجر - ولایت فقیه از ریرگاه ایت الله سید حسن ابطحی
ادعای ارتباط با امام زمان روحی فداه 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر