۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

اخبار حوزه - فتوای آیت الله العظمی روحانی: انتخاب وزیر و استاندار زن جائز است

اخبار حوزه - فتوای آیت الله العظمی روحانی: انتخاب وزیر و استاندار زن جائز است
آیت الله العظمی سید صادق روحانی در پاسخ به سوال یکی از مقلدانشان انتخاب وزیر و استاندار زن را از نظر اسلام بدون اشکال و جائز دانستند که متن و تصویر آن در ادامه می آید.
آیت الله العظمی سید صادق روحانی در پاسخ به سوال یکی از مقلدانشان انتخاب وزیر و استاندار زن را از نظر اسلام بدون اشکال و جائز دانستند که متن و تصویر آن در ادامه می آید.

به نام خدا
با عرض سلام به محضر مرجع عالی قدر آیت الله العظمی سید محمد صادق روحانی(مدظله العالی) من در ابتدا از حضرت عالی طلب بخشش می طلبم. اما چه کنم که جبر روزگار مجبور شد من این ها را به شما بگم. من یکی از ارادتمندان شما هستم، شما همواره در طول زندگی پربرکتتون در مقابل بدعت های دینی مبارزه کردید ... اما حال چرا وقتی شما بنا بر استفتایی که از شما داریم (با مهر و دست خط خودتون) که با رعایت تمام موازین شرعی زن می تواند وزیر شود. حال چرا بعضی از مراجع انتخاب وزیر زن و استاندار زن را جنگ با قرآن می دانند شما نظر خود را اعلام نمی کنید؟ و با این اشتباه که به بدعت تبدیل می شود و باعث بدبینی به اسلام می شود واکنش نشان نمی دهید! اقلا شما بیانیه ای بدهید و بگویید از نظر شرعی وزیر بودن زن به نظر من اشکال ندارد تا مردم بدانند که حداقل مسئله اختلافی است...

ـ جواب آیت الله العظمی سید صادق روحانی
: بسمه تعالی
فقهاء در خیلی مسائل اختلاف دارند، بنا نیست در هر موردی اعلام ]گردد[ اگر مصادر امر از من بپرسند می گویم ] وزیر و استاندار زن [اشکال ندارد ...
http://www.sedayeshia.com/userfiles/personali/48d8jcyj.jpg

 مطالب مرتبط:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر