۱۳۸۹ خرداد ۳, دوشنبه

خاطرات آیت‏الله منتظری

منبع: سایت گرداب به نشانی http://www.seapurse.net/« خاطرات آیة الله منتظری به نشانی پایدار  http://www.seapurse.ir/contents.php?ID=300 مورخه ی 8 مهر 1388
خاطرات آیت‏الله منتظری08 مهر 1388 
14593 بازدید
به کوشش جمعی از شاگردان. 

تصحیح املایی: خانم فروغ آفاق .


6.3 مگابایت
دریافت فایل در قالب pdf
[گزارش مشکلات دریافت]


مقدمه فقیه عالی‏قدر
از آن‌جا که تاریخ هر انقلاب همچون خود انقلاب معمولاً در معرض تحریف و تعرض قرار می‌گیرد، لذا نسل معاصر انقلاب مسؤولیت دارد تا پیش از آن که تاریخ انقلابش توسط دیگران به گونه‌ای تحریف‌شده نگاشته شود، خود اقدام نموده و با تعهد کامل، در حد اطلاع خویش، نسل‌های آینده را در متن جریانات و حوادث انقلاب قرار دهد تا به صحت و دقت قضاوت آنان کمک نموده و از جانب دیگر لحظات حساس آن را به‌درستی در تاریخ ثبت نماید. 
از آن‌جا که اینجانب از آغاز نهضت اسلامی در ایران به هدایت و رهبری روحانیت، به‌ویژه مرحوم امام خمینی (اعلی‌الله مقامه) که در همه‌ی مراحل حضور داشته و در حد قدرت و توان از هیچ تلاش و کوششی جهت رشد و شکوفایی نهضت و نهایتاً پیروزی انقلاب دریغ ننموده‌ام و پس از آن نیز جهت تحکیم نظام اسلامی و پیاده شدن اهداف انقلاب و تحکیم موقعیت اجتماعی رهبر فقید با ارائه‌ی تذکرات ونظریات خیرخواهانه کوشیده و قهراً شاهد و ناظر بسیاری از حوادث و جریانات بوده‌ام، لذا توسط جمعی از دوستان و علاقه‌مندان به تاریخ انقلاب، خواسته شد تا آن‌چه را که از خاطرات حوادث انقلاب به یاد دارم، در پاسخ به پرسش‌های آنان ارائه نمایم. بر این اساس، پیش از حصر غیرقانونی در منزل، علی‌رغم اشتغالات علمی و درسی و مراجعات مختلف و نداشتن فرصت کافی به دلیل آن که به حفظ تاریخ صحیح انقلاب اهتمام فراوان دارم، پیشنهاد آنان را پذیرفته و طی ده‌ها جلسه گفت‌وگو، آن‌چه را که علی‌رغم گذشت زمان در خاطر داشتم، ارائه نمودم. کتاب حاضر، تنظیم‌شده‌ی این جلسات است که در زمان حصر، به دفعات مورد بازبینی و اضافات لازم از ناحیه‌ی اینجانب قرار گرته و خدمت مردم شریف و هوشیار که صاحبان اصلی انقلاب و تاریخ آن هستند، تقدیم می‌گردد. 
قابل ذکر است در مواردی که بیان خاطره‌ای موجب تنقیص افراد می‌گردید، حتّی‌الامکان از ذکر نام خودداری شده است و در مواردی که به‌ناچار نامی از اشخاص به میان آمده، صرفاً جهت حفظ امانت و قداست تاریخ بوده است، نه خدای‌ناکرده تنقیص افراد. 
ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی فضلا و دوستان متصدی این کار مهم تاریخی، سلامت و توفیق آنان و همه‌ی خدمتگزاران به انقلاب و فرهنگ مترقی اسلام عزیز را از خداوند متعال خواستارم. والسلام علی جمیع اخواننا المسلمین و رحمةالله و برکاته.

 X


6.3 مگابایت
دریافت فایل در قالب pdf
[گزارش مشکلات دریافت]

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر