۱۳۸۸ اسفند ۷, جمعه

لحظه آخر عمر آیت‌الله توسلی

سایت جماران - هاشمی رفسنجانی: برای من لحظه آخر عمر آیت‌الله توسلی یک لحظه تاریخی است

Shared by




یکی از دوستان به من زنگ زد، گفت: تو معلومه کجایی؟ گفتم چطور؟ گفت: آیة الله توسلی رو که تو می مردی واسش؟ گفتم: من خدمتشون نرسیدم اون روز، ولی تلفن زدم، عذر خواستم و گفتم در اولین فرصت می آیم، مگه دلحوریی پیش اومده؟ گفت: بی شعور، آقا تو مجلس خبرگان دق کرد، افتاد و مرد...
این فاجعه رو میگن لحظه ی تاریخی بود




زنده عشق -3

هاشمی رفسنجانی: برای من لحظه آخر عمر آیت‌الله توسلی یک لحظه تاریخی است

کد خبر: 13862 تاریخ خبر: 27/11/1388
نسخه چاپی | ارسال به دوستان

نام:
ایمیل گیرنده:
برای ارسال به چندین ایمیل از علامت ',' استفاده کنید


پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
آیت الله توسلی از نگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

مرحوم آیت الله محمد رضا توسلی برجسته ترین چهره دفتر حضرت امام خمینی بود،که تاریخ پر افتخار پنجاه ساله را در رکاب آن حضرت برای خود رقم زد؛و لحظه های عمر خویش را در کنار مظهر زیباترین فضیلت ها و مکارم اخلاق گذراند و جان خود را با اندیشه ناب و زلال معنویت او سیراب کرد.آیت الله توسلی کرامت حقیقی را در معنویت و رهایی و نفی وابستگی به مظاهر مادی و تجملات و دنیا طلبی جستجو کرد.دلدادگی،وفاداری،زهد،اعتدال،دلسوزی،محبت و شجاعت از ویژگی های اخلاقی اوبود که تا پایان عمر بر آنها اصرار ورزید. سخن گفتن از اسوه وفاداری کاری است بس دشوار،اما به منظور حق گذاری به آن عزیز از دست رفته و آشنایی آیندگان با سیر و اندیشه یاران امام، در گفتگوهایی با دوستداران مرحوم آیت الله توسلی و یاران و نزدیکان امام خمینی (س) ،تلاش شده که گوشه ای از زندگی این یار "همیشه با امام " را بازگو کنیم .این گفتگو ها که در روزهای پس از رحلت ایشان انجام شد ، به مناسبت دومین سالروز در گذشت ایشان -27 بهمن – از نظر تان می گذرد :


آیت الله هاشمی رفسنجانی: شاهد بودم که در لحظه آخر برای دفاع از حضرت امام(س) قلبش گرفت و جان به جان آفرین تسلیم کرد. برای من صحبت کردن درباره آیت‌الله توسلی که مرد بزرگی بود آسان نیست. 50 سال است که ما با ایشان در همه شرایط همکاری داشته‌ایم، ایشان شخصیتی مستقل، عالم، مجاهد، هوشیار و آگاه بود.خوشبختانه خداوند نصیب ایشان کرد که چه پیش از انقلاب و چه پس از انقلاب در کنار امام(س) باشد.جماران واقعیت وجودی آیت‌الله توسلی را خوب به یاد دارد تا زمانی که حسینیه جماران وجود دارد فکر نمی‌کنم که آیت‌الله توسلی فراموش شود. ایشان سال‌ها فتوای امام(س) را عالمانه و با بیان خوب عنوان می‌کردند.برای من لحظه آخر عمر آیت‌الله توسلی یک لحظه تاریخی است و شما نمی‌دانید در آن لحظه بر من چه گذشت. زمانی که ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام کارمان را شروع کردیم پیش از جلسه ایشان اجازه خواست تا چند کلمه‌ای حرف بزند. ایشان در طول 10 الی 12 دقیقه‌ای که سخن گفت به نکات مهمی‌اشاره کرد که برای من از لحاظ عرفانی دارای مضامین جالبی بود و همان چیزهایی را گفت که در وجودش بود.آیت‌الله توسلی مطالبی بیان کرد که قابل پخش است و این سخنان نیز پیاده شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.آیت‌الله توسلی زمانی که به نقطه حساسی از اظهاراتش رسید قلبش تحمل نکرد و منظره‌ای سخت برای من این بود که در حالی که چشمان من در چشم ایشان بود یک لحظه دیدم سر ایشان کج شد و از صندلی به زمین افتاد.پس از این قضیه دکتر ولایتی بالای سر ایشان حاضر شد و تنفس مصنوعی داد و سپس آمبولانس آمد و ایشان از اتاق مجمع به بیرون منتقل شد و لحظاتی بعد به ما خبر دادند که ایشان دار فانی را وداع گفت.موضوع جالب در زندگی ایشان این بود که تا آخر عمر برای خدا و در رکاب امام(س) گام برداشت و تا لحظه آخر برای دفاع از امام(س) جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام /*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر