۱۳۸۸ بهمن ۱۴, چهارشنبه

پارلمان نیوز : آیت‌الله سید محمدعلی ابن الرضا خوانساری دار فانی را وداع گفت

صفحه اصلی > سرویس سیاسی
تاریخ انتشار: ١١ فروردين ١٣٨٩، ١٥:١٠
کد خبر: ٩٧٦٥ - نسخه چاپی
آیت‌الله سید محمدعلی ابن الرضا خوانساری دار فانی را وداع گفت
پارلمان‌نیوز: آیت الله حاج سید محمد علی ابن الرضا خوانساری از شاگردان مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری به ملکوت اعلی پیوست.

این عالم جلیل القدر که عمری را به پاکی و دیانت سپری نمود و در تعظیم شعائر الهی خصوصا عزاداری حضرت ابا عبد الله الحسین علیه السلام اهتمام ویژه داشت شب گذشته در سن 96 سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله خوانساری در خاندانی مشهور به علم، تقوی و فقاهت در سال 1293 هجری شمسی چشم به جهان گشود و مقدمات علمی و حوزوی را نزد علمای خوانسار بویژه والد معظمش مرحوم آیت الله العظمی حاج میرزا محمود ابن الرضا و اخوی مکرمش گذراند و برای تکمیل مبانی علمی و نظری رهسپار قم شد.

ایشان دروس سطح عالی حوزوی را نزد حضرات آیات عظام حاج سید محمد تقی خوانساری، حاج سید محمدرضا گلپایگانی، سید شهاب الدین مرعشی نجفی و حاج میرزا خلیل کمره‏ای قدس الله اسرارهم فرا گرفت و خارج فقه و اصول را در محضر مؤسس حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری اعلی الله مقامه الشریف تحصیل نمود.

این عالم جلیل القدر پس از تکمیل مبانی علمی، مراجعت به وطن را وظیفه شرعی خود تشخیص داد و به خدمات علمی چشمگیری چون تدریس معارف دینی و دروس حوزوی و تاسیس حوزه علمیه و مراکز خدماتی موفق گردید.

مرحوم آیت‌الله ابن الرضا و فرزندان برومندش در محرم و صفر میزبان صدها هزار عزادار حسینی که برای شرکت در مراسم عزاداری باشکوه اباعبدالله الحسین(ع) خود را به خوانسار می‌رساندند بودند و تمامی دسته‌های عزاداری با حضور در حسینیه ابن الرضا به عزداری می‌پرداختند.

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی صبح روز پنج شنبه راس ساعت 9صبح از مقابل آستان مقدس امامزاده احمد خوانسار انجام خواهد شد.

امام جمعه ، نماینده مردم خوانسار و گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان خوانسار با اعلام تسلیت روز شنبه 14فروردین را در این شهرستان تعطیل عمومی و از روز پنجشنبه به مدت سه روز عزای عمومی در شهرستان اعلام نمودند.
تاریخ انتشار: ١١ فروردين ١٣٨٩
ساعت: ١٥:١٠
کد خبر: پارلمان نیوز : آیت‌الله سید محمدعلی ابن الرضا خوانساری دار فانی را وداع گفت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر