۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

به مناسبت یک سالگرد!!!!!- بخش دوم

مواضع

  • مشکینی ... در تدوین قانون اراضی شهری در سال‌های ۵۹-۶۰ نقش داشت. در این قانون که برای «جلوگیری از بورس‌بازی زمین به صورت کالا و سوق سرمایه‌ها به بخش‌های تولیدی و زیربنایی» تنظیم شده بود، تمام زمین‌های موات شهری در اختیار دولت جمهوری اسلامی قرار می‌گرفت.[۵] برخی از مراجع و جامعه مدرسین به شدت به این قانون معترض بودند و آیت‌الله گلپایگانی پیش از تصویب قانون نامه‌ای هفت صفحه‌ای به نمایندگان مجلس نوشته بود.[۶] مشکینی در نماز جمعه قم در طعنه به اعضای شورای نگهبان که مخالف این قانون بودند، گفت:
 «فقيه حق دارد با قيمت عادلانه زمین‌ها را خريده و به افراد بی‌زمین واگذار كند كه نام اين عمل را بند «ج» نهاده‌ايم كه اكنون در «بند» افتاده و البته اگر بتواند به زودی از مجلس شورای اسلامی خلاص شود و از كانال بهشت، ذبح شرعی نشود.»
  • وی در نماز جمعه بیست‌ودو خرداد ۸۳ اعلام کرد؛ امام زمان نمایندگان مجلس هفتم را انتخاب کرده‌است:
 «بازگشایی مجلس هفتم را به خود مجلسیان و رهبر معظم انقلاب تبريک می‌گویم و تشكر ويژه از حضرت بقيه‌الله (عج) دارم كه وقتی هفت‌ماه پيش در شب قدر فرشتگان الهی ليست اسامی نمايندگان مجلس هفتم و نام و آدرس آنها را به حضرت دادند، حضرت هم همه آنها را امضا كردند.»
پس از اعتراض گسترده فعالان سیاسی و مذهبی به این سخنان، حسین مشکینی پسر و رئيس دفتر مشکینی اعلام كرد كه: «طبق روايات اهل بيت (ع) از هر شب قدر تا شب قدر ديگر ليست حوادث و وقايع جهانی كه از جمله نصب و عزل‌های مختلف كشور است، توسط فرشتگان به حضور اقدس حضرت بقيه‌الله الاعظم، ارواحنا له الفدا عرضه می‌شود و آن حضرت آنچه را كه بخواهند امضا يا رد مي‌كنند. آيت‌الله مشكینی نيز روی حسن ظنی كه به انتخاب‌شدگان مجلس هفتم داشتند، در نماز جمعه آرزو كردند كه انشاءالله انتصاب آنها مورد رضايت آن حضرت قرار گرفته باشد.» این انتخابات با رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان و تحصن نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم همراه بود.
  • پس از صدور حکم اعدام آقاجری، مشکینی که ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را برعهده داشت، اطلاعیه این جامعه در مورد نامشروع بودن سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران را امضا کرد. وی پیش از آن خواستار شکایت مردم متدین از آقاجری شده و در مورد آقاجری گفته بود:
وی نسبت به علما و اسلام، جاهل است... او آدم وارونه‌ای است... تمام مقلدان علما را ميمون حساب كرده، آيا واقعا اين گونه است؟ اين مردک اسلام و تقليد را درست فهميده؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر