۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

خبر گزاری رسا : روحانیت حضور خود را در عرصه رسانه افزایش دهد

خبر گزاری رسا : روحانیت حضور خود را در عرصه رسانه افزایش دهد

رییس نمایندگی جامعه المصطفی واحد مشهد:
روحانیت حضور خود را در عرصه رسانه افزایش دهد

خبرگزاری رسا ـ رییس نمایندگی جامعه المصطفی واحد مشهد خطاب به حوزویان فعال در عرصه رسانه گفت: مجموع تلاش های شما باید شاخصی را در جامعه تصویر کند که افراد با علاقه بیشتر و نگاه صحیح به جامعه حوزوی بنگرند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر، رییس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد در دیدار اعضای دفتر خبرگزاری رسا در مشهد گفت:‌ روحانیت پیش از انقلاب با وجود نداشتن تریبون و رسانه توانست هم خود را به خوبی به جامعه معرفی کند و هم هنجارشکنی مردم در سرنگونی رژیم 2500 شاهنشاهی را مدیریت و راهبری کند آن هم در فضایی مسموم بود که تحریک علیه روحانیت شدید بود.

وی افزود: تمام این دستاوردها در شرایطی ایجاد شد که امام راحل(ره) و بسیاری از شخصیت ها در خارج کشور بودند و حضور فیزیکی نداشتند و برای انتقال یک خبر از عراق به ایران با مشکلات عدیده ای مواجه بودند از این رو پس از انقلاب با وجود تغییر فضا و رفع موانع حضور روحانیت در جامعه، انتظار می رفت که مدارس علمیه روزبه روز شکوفاتر شده و تبلیغات در سطحی گسترده در اختیار حوزه باشد.

حجت الاسلام مهدوی مهر ادامه داد:‌ امروز با وجود برنامه‌های مختلفی که با حضور روحانیان از طریق تلویزیون و رادیو و روزنامه انجام می شود و در فضای مجازی نیز (هر چند به نسبت رقبا عقب هستیم) روحانیت حضور چشمگیری دارد باید روی آوری به نظام روحانیت چند برابر و استعدادهای برتر و شرایط مطلوب تری را در نظام روحانیت شاهد باشیم ولی این گونه نیست لذا باید آسیب شناسی جدی در این زمینه صورت گیرد.

رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد تصریح کرد: این نشان می دهد حوزویان نتوانسته اند آن طور که باید نقش خود را در رسانه ایفا کنند، این رسالت سنگینی برای شما خبرنگاران و برنامه ریزان رسانه حوزوی است.

وی خطاب به حوزویان فعال در عرصه رسانه تأکید کرد: مجموع تلاش های شما باید شاخصی را در جامعه تصویر کند که افراد با علاقه بیشتر و نگاه صحیح به جامعه حوزوی بنگرند.

حجت الاسلام مهدوی مهر ادامه داد: فعالیت شما به عنوان یک تبلیغ مثبت باید نگاه های جامعه را بدین سو معطوف و اصلاح کند و بگوید چه شده است که جمعی با حداقل های امکاناتی و اعتباری روزگار می گذرانند و در عین حال بیشترین کار را در حوزه دین انجام می دهند به عنوان جمعی که دارند از جامعه خدمات می گیرند مطرح می شوند.

رییس جامعه المصطفی العالمیه واحد مشهد با اشاره به برخی برداشت ها از زمینه فعالیت این نهاد بیان داشت: خبر رسانی صحیح می تواند این مطلب را روشن کند که این مجموعه نهادی علمی، آموزشی و تربیتی و به دور از مناقشات سیاسی است .

حجت الاسلام مهدوی مهر با بیان اینکه تمام فعالیت های جامعه المصطفی به صورت شفاف و به دور از هرگونه ابهام است گفت: از مجموع 120 ملیت تاکنون مسوولان دولتی و سفرای بیش از هفتاد کشور از مجموعه بازدید داشته و از روند فعالیت های آن ابراز رضایت کرده اند./930/پ202/ص

دانلود فایل ضمیمه


پایان خبر - خبرگزاری رسا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر