۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه

آیت‌الله «نجفی اشکوری» درگذشت

From یادداشت ها و برداشت ها

آیت‌الله «نجفی اشکوری» درگذشت. 
شیعه آنلاین (اینجا) خبر می دهد که:

مراسم تشییع پیکر معظم له روز یکشنبه 5/2/1389 مطابق با 10 جمادی الاول 1431 رأس ساعت 9:30 صبح از مسجد حاج اسماعیل حوری، واقع در جنوب تهران، میدان قیام، بلوار قیام برگزار می‌گردد. به گزارش شیعه آنلاین، آیت‌الله حاج سید محمدمهدی نجفی اشکوری، از علمای ساکن جنوب تهران، صبح روز جمعه 3/2/1389 در سن حدود100سالگی دارفانی را وداع گفت.در همین راستا اطلاعیه‌ای توسط بیت آن عالم ربانی منتشر شد و نسخه‌ای از آن در اختیار پایگاه خبری شیعه آنلاین قرار گرفت. در بخشی از این اطلاعیه چنین آمده است:انالله واناالیه راجعوناذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیءارتحال اسوه تقدس و تقوا، مرجع عالیقدر آیت الله حاج سید محمدمهدی نجفی اشکوری را به اطلاع عموم مومنین می‌رساند؛ مراسم تشییع پیکر معظم له روز یکشنبه 5/2/1389 مطابق با 10 جمادی الاول 1431 رأس ساعت 9:30 صبح از مسجد حاج اسماعیل حوری، واقع در جنوب تهران، میدان قیام، بلوار قیام برگزار می‌گردد.

ارسال: شنبه04 اردیبهشت 1389/ 1:11ق.ض





هنرور:

گردون ز جمع ما همه تفریق می کند
با این حساب باز نماند تفاضلی
(شهریار) 
اجازه نامه ی نیابی و روایی معظم له در حق اینجانب (یادداشت ها و برداشت ها)
پس از درگذشت مرحوم مظلوم آیة الله علامه حاج آقا یحیی نوری، آیة الله علامه ی جعفری و آیة الله سید ضیاء استرآبادی دیگر از مشایخ نگارنده ی این سطور در طهران تنها آیة الله العظمی اشکوری و آیة الله العظمی سید رضی شیرازی باقی مانده بودند که دلخوش به آنها بودم، اینک آیة الله اشکوری هم رفت.
حسب اطلاعات حقیر- و مجبورم اکتفا به همان کنم که در اینترنت هیچ چیزی راجع به ایشان نیافتم و خارج از کتابخانه ی خود این سطور را می نویسم- :

ایشان در سنه ی 1334 قمری متولد شدند و پس از فراگیری مقدمات و سطوح در نجف اشرف درس های خارج فقه و اصول را در محضر آیات عظام سید ابو الحسن اصفهانی، میرزا ابو الحسن مشکینی صاحب حاشیه ی مشهور بر کفایة الاصول، محقق کمپانی (شیخ محمد حسین غروی اصفهانی)، حاج شیخ کاظم شیرازی و امام سید ابوالقاسم خوئی قدس الله اسرارهم استفاده نمودند و پس از وصول به مراتب عالیه ی اجتهاد به طهران مهاجرت نموده و در مسجد و مدرسه ی حوری (میدان قیام) قریب به نیم قرن مصدر خدمات و محل مراجعات بودند و از مراجع قدیمی تقلید محسوب می شدند.


دستخط معظم له (یادداشت ها و برداشت ها)

حسب پاسخ شفاهی به پرسش حقیر در باب مشایخ و طرق روایی خود از مرحوم حاج شیخ آقابزرگ، مرحوم فیروزآبادی و مرحوم آقای خویی نام بردند و البته تصریح کردند که غیر از اینها هم بوده ولی در خاطرشان نیست.














این یادداشت ان شاء الله تکمیل خواهد شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر