دانلود کتاب جهانی که من می شناسم
نام کتاب | |
نویسنده | برتراند راسل |
جهان + عقاید | |
رمز ( پسورد ) | www.tarikhema.ir |
تهیه توسط | |
۰۰۰۰۰ حجم دانلود کتاب | ۱۲٫۷۵۱ کیلوبایت (KB) |
قالب کتاب | PDF – پی دی اف |
منبع الکترونیکی |
کتابهای مرتبط :
- دانلود کتاب زناشویی و اخلاق
- دانلود کتاب تاریخ فلسفه غرب
- دانلود کتاب تحلیلی نو بر پارادوکس برتراند راسل
- دانلود کتاب تاریخ فلسفه غرب
- دانلود کتاب عرفان و منطق
- دانلود کتاب جهان بینی علمی
- دانلود کتاب کامل سینوهه پزشک فرعون
Comments )
اما دوستانی که اهل "فلسفه ی تحلیلی" هستند مقاله های مربوط به "اتمیزم منطقی" را در "عرفان و منطق" را بخوانند که البته نطفه ای گذرا هستند که وقتی به ویتگنشتاین می رسند و با نبوغ وی می آمیزند، "رساله ی منطقی- فلسفی" را می زایند که "پوزیتیویزم منطقی"،"حلقه ی وین"، "فلسفه ی تحلیلی"، "فلسفه ی زبان" همه از فرزندان مشروع و نامشروع همین پیوندند، هر چند که راسل جا می ماند و با کتاب بعدی آدم به شک می افتد که آیا خودش "اتمیزم منطقی" خود را نفهمیده بوده؟ عبرت بگیریم از مردی که بیش از حد -به اقتضای تغییرات سیاسی و اجتماعی پیرامونش فلسفه اش را تعویض کرد و خود را خسته و متزلزل یافت. دوستانی که می خواهند یک دوره ی جدی و دلچسب فلسفه ی غرب بخوانند کتاب راسل را دانلود کنند منتهی در نظرشان باشد که مباحث مربوط به افلاطون، به اقتضای نتایجی که راسل لازم دارد، تحریف معنوی دارند و تفسیر به رأی شده اند-این را من نمی گویم، اهل فن اظهار می کنند-، فصوب مربوط به کانت و هگل هکذا، و اساسا ایدئالیزم آلمانی وارونه بازنموده شده، کما اینکه فلسفه های به اصطلاح بنده "واکنش به هگل"، یعنی نیچه و شوپنهاور و کیرکگارد، از استبداد راسل در تفسیر بی نصیب نیستند، در عوض در باب لایبنیتز و بلکه کلا دکارت و کارتیزان ها (اسپینوزا، لایبنیتز) و... بدیع و اصیل و در مورد سنت فلسفی آکادمیک در بریتانیا بسیار ارزشمند است. کلا کتاب عالی و مهمی است، اما نه به مثابه ی محور و مبنای فلسفه دانی و فلسفه خوانی-البته تاریخ فلسفه به معنای مورد نظر شاید فقط کاپلستون باشد به فارسی)
عبرت بگیریم از مردی که بیش از حد -به اقتضای تغییرات سیاسی و اجتماعی پیرامونش فلسفه اش را تعویض کرد و خود را خسته و متزلزل یافت.
حافظه ام ته کشید
ضمنا من هیچ اطلاع درست و حسابی در مورد راسل متاسفانه ندارم، و الا در خدمت گذتری کوتاهی نمی کردم. خلاصه ی مطلب "عوارض تعویض فلسفه و فکر با امواج روزمره ی جریانات عالم بیرون" بود کخه با اون جمله مد نظرم بود.
راستی الان یادم افتاد که توی انگلیسی ش که من دارم "اتمیزم منطقی" در عرفان و منطق چاپ شده ولی انگار توی فارسی رفته یه جا دیگه و به ضمیمه ی یه کتاب دیگری انگار چاپ شده. نگاه می کنم تو کتابخانه و میگم. فعلا که کمردرد نمیذاره تکون بخورم.