۱۳۸۹ خرداد ۱۱, سه‌شنبه

آیت الله مصباح یزدی: سیاست کنترل جمعیت، سیاستی صهیونیستی است

کد: 190240 تاریخ: 1389/03/10منبع: مرکز خبر حوزه
print

آیت الله مصباح یزدی:
سیاست کنترل جمعیت، سیاستی صهیونیستی است

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، سیاست کنترل جمعیت را یک سیاست صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت (ع) ـ ابنا ـ آیت الله مصباح یزدی، امروز در دیدار جمعی از دبیران الهیات مدارس شهرستان تربت جام ،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشتند: مخالفان در کشور های شیعه نشین همان سیاست صهیونیست ها را در مساله زاد و ولد دنبال می کنند به این معنا ضمن آن که خودشان به شدت به فکر ازدیاد جمعیت هستند، اما شیعیان را به کنترل و کاهش جمعیت ترغیب می کنند.

ایشان همچنین با بیان این که در شرایط کنونی همه ما باید خطر نفوذ وهابیت را در کشور جدی بگیریم،گفتند:این که الان می بینیم در برخی از نقاط کشور جریان وهابیت فعالیت های خود را گسترده کرده و جمعیت سنی ها در این مناطق رو به فزونی گذاشته است این ها از جمله واقعیاتی است که ما باید به درستی عمق آن ها را درک کنیم و متاسفانه برخی از این ها هم به دلیل غفلت و تدابیر غلط مسئولان کشور در امر کنترل جمعیت صورت گرفته است.

معظم له همچنین با اشاره به این که از دولت نمی توان انتظار داشت که همه مشکلات را حل کند، خاطر نشان کردند: با توجه به این که ما بزرگ شده مکتب امام حسین (ع) هستیم لذا بر طبق شعار «هیهات مناالذله» هیچ گاه نباید در مقابل فعالیت های وهابیت و برخی سواستفاده های آن ها از شرایطی که انقلاب در این کشور فراهم آورده است سکوت کنیم.

ایشان با تاکید بر لزوم کنار گذاشتن روحیه تنبلی و بی تفاوتی در مقابل تلاش های دشمن در جهت تضعیف تشیع و انقلاب گفتند:عاملی که باعث شد ما بتوانیم نظام طاغوت را شکست دهیم این بود که همه مردم خودشان احساس تکلیف کرده و هر کس در حد توان خود انجام وظیفه می کرد و امروز هم ما برای مقابله با توطئه های دشمن نیاز به روحیه کار مردمی داریم و این که برای پاسداشت خون شهیدان احساس مسئولیت دینی داشته باشیم.

آیت الله مصباح یزدی، ادامه دادند: برای مقابله با وهابیت و سایر جریان های انحرافی ما نیاز به همت مردم داریم و در این خصوص نباید به کمک دولت چندان چشم امید داشت چرا که توان دولت در این حد نیست.

ایشان یاری و مدد الهی و عنایات امام زمان (عج) را در این قضیه بسیار مهم دانسته و گفتند: ما باید با اتکا بر پروردگار اولا در مقابل افکار انحرافی و شبهات آن ها به لحاظ ایمانی خود را قوی نگاه داریم و در وهله بعد با زبانی که در کشور تنش ایجاد نکند به شبهات پاسخ داده و سخن و عقیده حق خود را به خوبی تببین کنیم.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری در امر تربیت مبلغ در کشور بیان داشتند: واقعا چرا ما باید بعد از گذشت سی سال از انقلاب هنوز برای برخی از شهرهایمان امام جمعه نداشته باشیم و حال آن که سنی ها در روستاهای دارای 20 خانوار خود دارای روحانی می باشند.

.........................

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر